Jak pakietować usługi? Poznaj 5 sposobów!

Jak pakietować usługi? Poznaj 5 sposobów!

Pakietowanie usług jest zadaniem trudniejszym, niż mogłoby się wydawać. Niektóre przedsiębiorstwa oferują kilka różnych usług. W takiej sytuacji klienci bardzo często oczekują kompleksowego podejścia. Ponadto może zdarzyć się tak, że oddelegowanie zadań pracownikom stanie się niemożliwe. Wiadomym jednak jest to, że nie wszystkie czynności można wykonać samodzielnie. Kolejnym minusem jest fakt, że wielu odbiorców nie rozróżnia marek oferujących podobne usługi lub produkty, co sprawia, że rozwijanie biznesu jest procesem czasochłonnym, a także wymagającym ogromnego zaangażowania.

Istotne jest to, aby dany produkt, czy też usługa była sprzedawana przez markę, a nie konkretnego specjalistę. Zmiana jest najcięższa w przypadku tych, którzy są na etapie zwiększania zakresu swojej działalności. Firma może wprowadzić na rynek usługi, które będą posiadały formę produktu. Przykładem jest np. abonament na całoroczną pielęgnację ogrodu. Warto jest przeanalizować aktywność marki Proctor & Gamble, która uważana jest za mistrza marketingu produktowego. Poniżej umieszczono 5 sposobów na efektywne pakietowanie usług.


1. Stwórz nową markę


Każdy pakiet usług powinien stanowić odrębna markę, która będzie posiadać własną nazwę oraz elementy charakterystyczne. Dzięki temu stanie się ona rozpoznawalna na rynku. Dodatkowym atutem jest wzrost zainteresowania wśród potencjalnych odbiorców. Proponowane produkty będą wyróżniać się na tle konkurencji. Zupełnie inaczej jest w przypadku usług "no name", których zweryfikowanie jest o wiele bardziej skomplikowane. Pewne jest to, że należy unikać ogólnych nazw, które przewijają się w ofercie niemal każdej marki. Nie są one atrakcyjne z punktu widzenia konsumenta.


2. Określ warunki współpracy


Oferując nowy pakiet produktów, czy też usług należy rzetelnie określić warunki współpracy. Dobrze jest więc stworzyć regulamin, dzięki któremu osoba zainteresowana ofertą nie będzie mieć żadnych wątpliwości, czy jest ona korzystna lub uczciwa. Ważne jest to, aby klient dowiedział się, jakie zalety posiada dany pakiet, a także co otrzyma w ramach współpracy. Tylko w ten sposób zagwarantujemy mu poczucie bezpieczeństwa, a tym samym sprawimy, że będzie miał ochotę postawić właśnie na naszą firmę, a nie markę konkurencyjną.


3. Umieść przeciwwskazania


W opisie danego pakietu dobrze jest umieścić nie tylko plusy, ale również minusy. Być może istnieją przeciwwskazania, które sprawiają, że dana osoba powinna skorzystać z innego produktu lub usługi. Marka musi być wiarygodna w oczach odbiorcy. Nie liczy się wyłącznie zysk, ale również bezpieczeństwo oraz zadowolenie konsumentów. Ponadto w ten sposób można zaoszczędzić cenny czas. Unikniesz wielu niepotrzebnych wiadomości oraz pytań tych, którzy nie są pewni, czy dany pakiet jest odpowiedni do ich rzeczywistych potrzeb.


4. Nie ukrywaj cen


Ukrywanie cen zniechęca wiele osób do skorzystania z oferty. Trzeba liczyć się z tym, że wiele osób odpuści sobie dany pakiet. Znalezienie marki, która udostępnia wszystkie informacje "na starcie" nie stanowi żadnego wyzwania. Właśnie dlatego należy uczciwe podejść do swoich odbiorców. Im więcej szczegółowych danych udostępnimy, tym większa szansa, że postawią oni na naszą firmę.


5. Zadbaj o prawa autorskie


Ciekawe pomysły to nie wszystko. Warto jest pamiętać o nieuczciwej konkurencji, która żeruje na prężnie rozwijających się przedsiębiorstwach. Może ona sprawić, że podjęte starania pójdą na marne. Z tego względu należy zatroszczyć się o prawa autorskie, dzięki którym możliwa jest ochrona własności intelektualnej.